Jak stworzyć niezapomnianą stronę www – pokaż emocje, wybierz odpowiednią grafikę

To, czego uczą na prawie każdym szkoleniu z zakresu sprzedaży i marketingu to zrozumienia, że w dzisiejszych czasach nie sprzedaje się towaru czy usługi, a emocje związane z nabyciem tego towaru czy tej usługi. I tym należy się kierować przy tworzeniu stron www.

Jeżeli ktoś sprzedaje bułki, to w rozumieniu marketingowym sprzedaje: uczucie sytego żołądka, przyjemne doznania smakowe, poczucie powrotu do dzieciństwa, kiedy jadało się gorący chleb zrobiony przez babcię, etc.

Jeżeli ktoś oferuje smartfony, to nie sprzedaje urządzeń do dzwonienia, korzystania z internetu i robienia zdjęć, tylko:
– poczucie komfortu związane z tym, że w każdej chwili możemy zadzwonić do najbliższych, albo po lekarza, albo na policję;
– poczucie komfortu związane z tym, że mamy przez cały czas dostęp do naszych ulubionych aplikacji internetowych i naszych znajomych którzy z tych aplikacji korzystają;
– radość związaną z możliwością zrobienia zdjęć i filmów w niesamowitych momentach naszego życia
– i radość związaną ze wspomnieniami tych chwil, które mamy uwiecznione i możemy sobie odtworzyć na wyświetlaczu o hiper-rozdzielczości, ekstra-kolorach, mega-szybkim odświeżaniu.

I to wszystko trzeba ująć w kilku obrazach i zdaniach na stronie internetowej, która ma zachęcić do zakupu danego produktu czy usługi.

Projektując stronę www zastanów się jakie emocje wywołuje u Ciebie dany produkt czy usługa oraz jakie emocje ma on wywoływać u potencjalnych klientów. Dobrze, żeby emocje te były zbieżne, bo będzie Ci łatwiej zaprojektować stronę i ocenić czy faktycznie wywoła ona emocje, które wywołuje produkt.

Jeśli będziesz już wiedział/wiedziała czy bardziej zależy Ci na budowaniu zaufania (np. bank), poczucia nieskrępowanej wolności (np. napój energetyczny) czy poczucia przyjemnego komfortu po całym dniu pracy (np. fotele i sofy), możesz przejść do fazy wyboru zdjęcia głównego (header image).

tworzeniestrony

Przy wyborze zdjęcia kieruj się:
– wizerunkiem, który może oddać i wywołać oczekiwane emocje – może to być zdjęcie produktu/usługi, ale nie musi; mogą to być szczęśliwi ludzie, wygodne przedmioty, monumentalna architektura, spokojna natura, etc.
– kolorystyką: pamiętaj, że kolor czerwony, pomarańczowy to kolory wiązane z energią, kolor zielony i niebieski ze spokojem, etc.

Jeżeli odpowiadasz także za teksty, które znajdą się na stronie możesz nawiązać w tych tekstach do wizerunków ze zdjęć. Spójny przekaz werbalno-graficzny ma większą siłę oddziaływania. Jeżeli nie odpowiadasz za teksty, możesz wcześniej poprosić o teksty, które mają się znaleźć na stronie i na tej podstawie dobrać obrazy.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s