Płyń z czasem… płyń przed czasem…

Żeby Twój marketing był skuteczny musi być na czasie. Oznacza to przede wszystkim, że teksty które piszesz, strony które projektujesz, grafika, którą tworzysz – to wszystko musi być w zgodzie z najnowszymi trendami występującymi w danej działce… prawie…

I tu, jak zawsze, „prawie” robi wielką różnicę (pamiętasz jeszcze w czyjej reklamie to hasło było wykorzystane?). Ale zanim „prawie”, to dwa słowa o tym dlaczego Twoje dzieła powinny być „na czasie” i co to oznacza.

Jednym z podstawowych prawideł psychologicznych jest to, które mówi, że „lubimy to co znamy”.

Przenieśmy się więc teraz do początku lat 90-tych.

Dla marketingowca „lubimy to co znamy” oznacza tyle, że jeżeli jesteśmy na początku lat 90-tych to w głównej mierze znamy produkty z lat 80-tych, muzykę z lat 80-tych, ubrania z lat 80-tych i większości osób to się właśnie będzie podobało. Ale oczywiście nie wszystkim i o tym też trzeba pamiętać. Bo będą zarówno Ci, którzy pamiętają lata 70-te i ten styl będzie im się bardziej podobał. I będą też tacy, którzy szukają czegoś nowego, którzy już znudzili się latami 80-tymi, albo nie zdążyli ich jeszcze polubić.

I zapewne domyślacie się w jakim wieku będą ludzie z poszczególnych grup.

Jeżeli chcemy więc, aby nasze produkty podobały się dzisiejszej większości, powinniśmy tworzyć to co lubi większość, bo to daje nam dodatkowe plusy na wejściu.

Jeżeli jednak chcemy podobać się nie tylko dzisiejszej większości, ale i jutrzejszej powinniśmy zadbać o włączanie nowych trendów do swojego portfolio… To wciąż jest jeszcze płynięcie z czasem, ale już „w czołówce” tego czasu.

plynA co w takim razie oznacza „płynięcie przed czasem” i „prawie”?

„Prawie” oznacza przekroczenie tego co znane… Płynięcie przed czasem… Tworzenie nowych trendów.

Jest to najtrudniejsze wyzwanie dla marketingowca, ale też może być najbardziej satysfakcjonujące – jest bowiem okazją do odciśnięcia swojego kciuka na historii światowego marketingu.

I tego Wam życzę, aby udało się Wam odcisnąć swój kciuk 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s