AMP (accelerated mobile pages) i marketing – start w przyszłym miesiącu

Od dłuższego już czasu Google stara się coraz mocniej uczulić twórców stron internetowych na to, że coraz większa rzesza internautów korzysta ze smartfonów do przeglądania treści internetowej.
W kwietniu 2015 przeżyliśmy „mobilegedon”, który miał wyżej w wynikach wyszukiwania pozycjonować strony „przyjazne mobilnie” (mobile friendly).
W październiku 2015 Google ogłosiło tak zwany Accelerated Mobile Pages Project (AMP – https://www.ampproject.org/). Projekt ten ma na celu usprawnienie wczytywania się stron internetowych na urządzeniach mobilnych. (więcej o tym dlaczego AMP jest szybsze od zwykłej strony: https://amphtml.wordpress.com/2015/12/16/why-amp-is-fast/)

amp

Powodem do zaangażowania się w tą inicjatywę są niewątpliwie pieniądze, ponieważ zgodnie z wszelkimi wyliczeniami, jeżeli użytkownik musi dłużej czekać na wczytywanie się strony, to reklamodawca/właściciel serwisu na tym traci.

W inicjatywę AMP zaangażowane są już między innymi: Vox, AOL, BBC, The Verge, BuzzFeed, „The Washington Post”, „The New York Times”, Outbrain, OpenX, DoubleClick i AdSense.

AMP jest udostępniane na zasadzie open source, każdy może zapoznać się więc z kodem stojącym za nowym rozwiązaniem.

Pojawiają się już pierwsze wtyczki do WordPressa wspierające AMP, np. https://wordpress.org/plugins/amp/

Google na bieążco informuje na swoim blogu o projekcie: https://googlewebmastercentral.blogspot.com/2016/01/amp-error-report-preview-in-search.html

Kilka dni temu pojawiły się też w sieci informacje dotyczące reklam i AMP:
https://amphtml.wordpress.com/2016/01/25/amp-what-about-ads/
http://doubleclickpublishers.blogspot.com/2016/01/a-better-mobile-experience.html
http://www.webpronews.com/google-talks-amp-and-ads-2016-01/

Są też i tacy, którzy zastanawiają się czy w ogóle potrzebujemy AMP:
https://www.tunetheweb.com/blog/do-we-really-need-google-amp/

Tak czy inaczej, podobno już w przyszłym miesiącu zobaczymy jak to działa i jak się będzie przekładało na pracę w marketingu. Jest więc jeszcze trochę czasu, żeby się do tego przygotować jakby ktoś chciał.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s