Autonomiczne samochody, rozszerzona rzeczywistość, VR, czyli marketing nowoczesności

Kto z Was kupiłby już dziś autonomiczny samochód, super okulary do rozszerzonej rzeczywistości lub VR, zakładając, że byłoby Was na to stać i nie uszczupliłoby to specjalnie Waszego domowego budżetu? A gdybyście mogli wybrać tylko jedną z tych rzeczy? I dlaczego akurat to byście wybrali?tmp_hololens-1330225_1280966319230

Wszystkie trzy urządzenia, które mieliście do wyboru są aktualnie w fazie wstępowania. Specjaliści szacują, że w przeciągu najbliższych lat rynek AR (rozszerzona rzeczywistość – augmented reality) sięgnie 90 miliardów dolarów, rynek VR 30 miliardów, a autonomiczne samochody będą stanowić około kilkadziesiąt procent pojazdów poruszających się po drogach (tylko jeszcze nie wiadomo kiedy).

Większość ludzi póki co ma jednak albo bardzo małą wiedzę o tych urządzeniach, a tym bardziej potrzebę czy chęć ich posiadania, albo w ogóle nie zdaje sobie z nich sprawy. Jeżeli stwierdziliście, że kupilibyście te urządzenia to pewnie należelibyście do tak zwanych trendsetterów, czyli ludzi, którzy posadają jakiś towar jako pierwsi i w swoich grupach wyznaczają trend, generują potrzebę i chęć posiadania tego towaru przez innych członków i członkinie grupy.

Pytanie, które aktualnie zadają sobie spece od marketingu brzmi ‚jak sprawić, aby więcej ludzi w ogóle zaczęło myśleć o tych produktach?’ To jest bowiem podstawa dla dalszych działań.tmp_street-sign-562573_12802065218431

Jeżeli chcecie, możecie sami zastanowić się co sprawiło, że byliście zainteresowani kupnem tych urządzeń i na jakiej podstawie wybraliście jedno z nich. A jeżeli nie zdecydowaliście się na zakup żadnego z urządzeń – czego zabrakło tym urządzeniom, że Was nie zainteresowały.

Taka wstępna autoanaliza może Wam pomóc przy myśleniu o marketingu związanym z nowoczesnymi produktami/usługami, których promocją Wy się zajmujecie.

Wiedząc o własnych preferencjach i ich przyczynach, można przejść do tworzenia narzędzia do analizy preferencji innych osób. O co je zapytacie w związku z Waszym towarem?

Bazując na analizie uzyskanych odpowiedzi możecie przygotować pomysły na promocję swoich autonomicznych pojazdów czy gogli VR.

Powodzenia.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s