Walentynki i Dzień Kobiet z perspektywy marketingowca

Wszelkie święta mają to do siebie, że można je wykorzystać marketingowo dla dobra swojej firmy. W najbliższym czasie czekają nas dwa urocze święta, których nie sposób odpuścić.

roze

Walentynki (14.02)

Święto zakochanych to święto, które przede wszystkim skoncentrowane jest na tematyce miłości, na radości związanej z byciem w związku lub pragnieniem znalezienia się w nim. I te główne wątki możemy wykorzystać w naszych kampaniach marketingowych.
Grupą docelową związaną z Walentynkami mogą być więc osoby w wieku od lat kilkunastu do stu+. w związkach lub „pomiędzy związkami”.
Co ciekawe – nie jest tak naprawdę ważne czy osoby te są zainteresowane świętem jako takim, bo nawet jeżeli nie są, możemy z tego skorzystać. W takim przypadku działamy trochę na zasadzie przekory, przykładowo z hasłem „u nas nie obchodzimy walentynek”.
Musimy się po prostu zastanowić nad tym jakiego rodzaju klienci korzystają z naszych usług – czy są to przede wszystkim osoby pro- czy anty(kontra)-walentynkowe.

Dzień Kobiet (8.03)

Dzień Kobiet, który jest niecały miesiąc po Walentynkach jest kolejną okazją do wykorzystania marketingowego. Tutaj, wbrew pozorom, grupą docelową nie są tylko mężczyźni, ale także kobiety. Inaczej będzie wyglądała oferta/promocja skierowana do mężczyzn, a inaczej do kobiet.
Pamiętajmy, że w życiu każdego mężczyzny jest co najmniej klika kobiet: to może być babcia, matka, ciotka, żona, córka, siostra, kuzynka, koleżanka. I podobnie – wiele kobiet jest w życiu każdej kobiety. Inaczej będziemy oczywiście promowali produkty dla babć, inaczej dla żon, inaczej dla koleżanek.
Warto też pamiętać, że w życiu kobiet jest jeszcze jedna osoba, której nie ma w życiu mężczyzny – kobieta sama w sobie. Dzień kobiet może być dobrą okazją dla wielu kobiet do zrobienia prezentu sobie samym.
I tu, podobnie jak i w przypadku Walentynek, możemy też zwracać się do grupy osób niezainteresowanych świętem.

Przyjemnych Walentynek i wspaniałego Dnia Kobiet dla wszystkich.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s