Marketing skoncentrowany na jednej cesze

„Jeżeli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego” to stare powiedzonko, które wciąż jest bardzo aktualne w marketingu.

Dbając o wizerunek marki, produktu, swój własny trzeba mieć jasno sprecyzowane co jest naszym największym atutem, co jest największym atutem naszego produktu, naszej marki. Nawet szwajcarski scyzoryk nie może być bowiem jednocześnie super narzędziem dla survivalowca i… (ok, może to zły przykład – szwajcarski scyzoryk w sumie może być super narzędziem dla każdego).

Generalnie, na rynku zawsze jest przynajmniej kilka firm, które w swojej ofercie mają produkty podobne do naszych. Aby wygrać drogę do serc i portfelów klientów, musimy znaleźć taką jedną cechę naszego produktu, która jest szczególnie dla klientów ważna i odnośnie której możemy się pochwalić, że to my jesteśmy w tym najlepsi. To może być użyteczność, trwałość, kompaktowość, etc.

Kiedy znajdziemy taką cechę naszego produktu możemy tworzyć całą kampanię opartą o ten jeden szczegół dotyczący naszego produktu, który wyróżnia nasz produkt spośród tych kilku, nastu, setek innych. To dzięki temu klienci nas zapamiętają i będą mieli ochotę nie tylko korzystać z naszego produktu, ale też powiedzieć o nim swoim znajomym, pochwalić się że mają produkt, który jest „TAK DOBRY”.

Szukajcie a znajdziecie. A jak nie znajdziecie, to stwórzcie, zadbajcie o tę wyjątkowość i na tym budujcie markę.

Powodzenia

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s