Siła lokalności – małe ojczyzny dużych biznesów

dnia

Efektywny marketing to nie tylko marketing globalny, ale też marketing lokalny. Oznacza to, że (przykładowo) nie wystarczy zrobić jednej akcji marketingowej dla całego kraju, ale warto zrobić jej lokalne odmiany odwołujące się do konkretnych specyfik danego mikrośrodowiska…

Przykładowo, akcja ogólnopolska może dotyczyć niezapomnianych smaków dzieciństwa. I teraz lokalnie w Warszawie możemy użyć w marketingu „skórkę pańską”, a w Krakowie obwarzanki. To oczywiście bardzo prosty przykład, ale może pokazać, że pewne symbole, smakołyki, tradycje są znane lokalnym społecznościom, ale nie są znane innym społecznościom. Bo, o ile obwarzanki (precle) są znane także poza Krakowie, to już ‚skórka pańska’ dla wielu osób spoza Warszawy może się zupełnie z niczym nie kojarzyć.

Oprócz odwoływania się do pewnych lokalnych zjawisk, etc., warto też korzystać z lokalnych miejsc promocji, np. targi, spotkania, meetupy, sklepiki, etc.. Warto wykorzystać je do promocji własnego biznesu nawiązując bezpośrednie kontakty z ludźmi z danej społeczności i uczyć się od tej lokalnej społeczności, dowiadywać się co dla nich jest najważniejsze w produkcie, który oferujemy i co ewentualnie sprawiłoby, że w tej społeczności nasz produkt stałby się bardziej popularny. Oczywiście dopasowywanie produktu to już inna bajka i czasami nie będzie opłacalna, ale czasami może się okazać, że przez łatwą i niedrogą zmianę możemy zyskać dużo więcej popularności w danym środowisku.

Podsumowując – pamiętajmy o dostosowywaniu naszej promocji do otoczenia

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s