Wykorzystanie sztuczne inteligencji w marketingu, cz. 1.

Jednym z podstawowych zadań w marketingu jest znalezienie odpowiedniej grupy docelowej dla naszego przekazu marketingowego. W dobie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie dokonać tego bardzo dokładnie.

Po pierwsze, warto zdawać sobie sprawę z tego, że bez względu na to jaką prowadzimy firmę, nasi klienci różnią się od siebie. Przykładowo, jeżeli prowadzimy sklep z muzyką, naszymi klientami są zarówno fani Sławomira jak i Nergala czy Glassa, jeżeli prowadzimy księgarnię – będziemy mieli z jednej strony fanów fantasy oraz science-fiction, a z drugiej zwolenników książek kucharskich lub fit-poradników. W każdym biznesie znajdą się też wyjątki, które będą lubiły posłuchać Sławomira czytając Lema gimnastykując się do ćwiczeń Chodakowskiej.

Dzięki algorytmom sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego jesteśmy w stanie ustalić jakie zachowania mają poszczególne grupy klientów i zaproponować takie konkretne działania marketingowe skierowane do każdej z grup osobno, które akurat dla tej grupy będą szczególnie efektywne.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s