Wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu, cz. 2.

W ostatnim wpisie dotyczącym wykorzystania sztucznej inteligencji w marketingu było kilka słów wprowadzenia do rozumienia potrzeby głębszej analizy potrzeb naszych klientów. Tym razem trochę o narzędziach, z których możemy korzystać.

Wszystkie algorytmy uczenia maszynowego dla odniesienia sukcesu potrzebują przede wszystkim danych, z których będą mogły się uczyć. Najprostsze algorytmy uczenia maszynowego do analizy marketingowej mogą opierać się na danych z paragonów klientów.

Prosta analiza paragonów pomoże nam w ‚klastrowaniu’ danych, czyli wyszukiwaniu pewnych podzbiorów z całego zbioru. Innymi słowy, analizując paragony przy użyciu takich technik jak technika K-średnich czy ‚Gaussowski model mieszany’, algorytm może nauczyć się, że ktoś kto kupuje płytę Sławomira, kupuje też książki o fit-treningach, a ktoś kto kupuje płytę Glassa, kupuje książki Martina (oczywiście – przykład abstrakcyjny). Dzięki takiej informacji możemy stworzyć konkretny profil poszczególnych grup naszych klientów i przygotować lepsze kampanie marketingowe, np. dobierając odpowiedniego ‚influencera’ do promocji danego produktu.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s